مصرف منظم سیر و زنجبیل یا مکمل‌های سیر و زنجبیل ممکن است به محافظت از مغز و بهبود شناخت کمک کند.

Garlic and ginger

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از عصر ایران، مصرف منظم سیر و زنجبیل یا مکمل‌های سیر و زنجبیل ممکن است به محافظت از مغز و بهبود شناخت کمک کند. برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف سیر ممکن است به ویژه برای محافظت در برابر اختلالات شناختی در جمعیت‌هایی خاص مفید باشد.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۹ که ۲۷,۴۳۷ سالمند چینی را شامل می‌شد، نشان داد آنهایی که بیشتر سیر مصرف می‌کردند، احتمال کمتری دارد دچار اختلالات شناختی شوند. همچنین، آنها نسبت به افرادی که به ندرت سیر مصرف می‌کردند، طول عمر بیشتری داشتند.

با این وجود، به انجام پژوهش‌های بیشتر در این زمینه از جمله پژوهش روی گروه‌های دیگر از مردم نیاز است.

مطالعات نشان داده‌اند که مصرف پودر سیر ممکن است حافظه و توجه را نیز در بزرگسالان سالم بهبود ببخشد.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که ترکیبات اُرگانوسولفور موجود در سیر ممکن است به محافظت در برابر التهاب و تحلیل سلول‌های عصبی کمک کنند.

طریقه مصرف سیر و زنجبیل ؛ این ترکیب از مغز محافظت می‌کند

همچنین، پژوهش‌ها زنجبیل را با فواید شناختی پیوند داده‌اند. در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۱، مصرف ۴۰۰ یا ۸۰۰ میلی گرم عصاره زنجبیل در روز به مدت دو ماه به بهبود عملکرد شناختی و حافظه در زنان سالم در مقایسه با گروهی که دارونما دریافت می‌کردند، کمک کرد.

طریقه مصرف سیر و زنجبیل ؛ این ترکیب از مغز محافظت می‌کند

افزون بر این، مطالعات با حضور سوژه‌های حیوانی نشان داده‌اند که زنجبیل ممکن است به کاهش آسیب مغزی، محافظت در برابر بیماری انحطاط عصبی، و افزایش سطوح آنزیم‌های آنتی اکسیدانی در مغز کمک کند.
ممکن است به کاهش عوامل خطر بیماری قلبی کمک کند

مطالعات نشان داده‌اند که سیر و زنجبیل خواص محافظتی قوی برای قلب دارند و ممکن است به کاهش برخی عوامل خطر بیماری قلبی کمک کنند.

کد خبر 865210

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha